Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) MZ ketjunsuojalumit (Luettu 4552 kertaa)
MSL
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Sukupuoli: Mies
MZ ketjunsuojalumit
16.04.2019 klo 18:43:19
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Oliko jollain mitsi miehellä tietoa onko enää olemassakaan paikkaa jossa myynnissä ketjunsojakumia jotka kestäisi edes kesän ?.Ottaisin tiedon kiitollisena vastaan,vai onko kaikki samaa laatua.Vaihdoin kevät talvella kummankin puolen kumit ja en ole edes ajanut ja jo nyt on pykimillä,ketjuissa tavallista vaseliiniä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Karri
A-ryhmä
Poissa

Näillä mennään.

Sijainti: Vantaa
Re: MZ ketjunsuojalumit
Vastaus #1 - 17.04.2019 klo 18:51:08
Oijoi... Ihan tuurissaan on mitä saa - varmuutta ei ole.
Itselläni vuosikaudet olleet samat (uustuotanto-) ketjukumit.
Vaseliinia itsekin käytän mut voisiko sittenkin vaseliinin laadulla
olla merkitystä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

TumppiG
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #2 - 17.04.2019 klo 19:16:34
Olen ajanut yli 30 vuotta Mitsillä eikä ainuttakaan ketjunkumi rikkoutunut sinä aikana. Kyllä rikkinäisiä vaihtanut monta kertaa kun Mitsejä ostanut. Tuli minulle mieleen onkohan ketju liian kireä sun pyörässä? Voisko ketjunsuoja silloin kulua nopeasti puhki? Itse käytän öljyä ja vaseliinin sekoitusta ja ketju suht löysällä niin että ketjunsuoja kumi voi painaa helposti vasten takahaarukkaa (yläpuoli). En usko että kumin laadussa on vikaa koska olen kyllä käyttänyt monenlaisia........????? (en ole edes kuullut tämmöisestä ongelmasta)?? Järkyttynyt

Sivun alkuun

IP kirjattu

TumppiG
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #3 - 17.04.2019 klo 19:40:09
Piti oikein googlettaa mitä "pykimät" tarkoittaa (minulla on äidinkieli ruotsi) Joo...voiskohan sulla on käynnyt sillai että sun "uudet" ketjunsuojakumit olisi "vanhoja"? Siis iältään vanhoja vaikka uudet sinulle??? Olen aina ostanut kumit Karrilta ja ne on kyllä olleet "tuoreita". Olen ymmäränyt että nää uustuotanto kumit pitäis olla ihan hyvät. Eikä ne oo ikinä haljennut asennus vaiheessa (eikä muuten käytössäkään). No nyt kun kirjoitan tämän ne varmaan halkeaa huomenna.............. Epävarma
« Viimeksi muokattu: 18.04.2019 klo 19:37:02 Kirjoittaja TumppiG »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

MSL
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #4 - 18.04.2019 klo 06:19:38
Kyllä täytyy sanoa että on teillä kestävää kumi laatua nuo mz ketjunsuojakumit,mistähän noita saisi ?.Kumma, minulla ei kestä edes tuo kaasarilta lähtevä kumiputki ilmanputsarille(kuva),viimekesänä vaihdettu Karrilta ostettu.Olikin Karrin kanssa tästä puhetta Jyväskylän romppeilla jolloin ostin häneltä uuden,on vielä vaihtamatta.
En syytä Karria,ei hän voi mitään tälle kumilaadulle,eikä kukaan muukaan.Suomeksi sanottuna kumilaatu on täyttä sontaa.

Sitten kuvat näistä viimeisistä ketjunsuojakumeista ja nämä on ollut noin 3 kuukautta pyörässä kiinni,ilman ajoa,pykineet/halkeilleet aivan itsekseen.Edellisellä kaudella myös vaihdoin uudet,kesän kesti.Nämä viimeiset Saksasta tilattu.Eilen ajelin vähän jolloin kurautui hieman nuo suojat.
Ketjut ei ole kireällä,normaali löysyys mikä pitää olla.Uskoisin että ei vaseliini aiheuta tuota pykimää/ halkeilua ulkopuolelta.

MZ_kaasarin_kumiputki_002.jpg ( 99 KB | 111 latausta )
MZ_kaasarin_kumiputki_002.jpg
MZ_ketjunsuojakumit_003.jpg ( 91 KB | 119 latausta )
MZ_ketjunsuojakumit_003.jpg
MZ_ketjunsuojakumit_004.jpg ( 135 KB | 113 latausta )
MZ_ketjunsuojakumit_004.jpg
MZ_ketjunsuojakumit_005.jpg ( 102 KB | 102 latausta )
MZ_ketjunsuojakumit_005.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

Karri
A-ryhmä
Poissa

Näillä mennään.

Sijainti: Vantaa
Vastaus #5 - 18.04.2019 klo 08:51:22
Tumpin huomiot oikeansuuntaisia kyllä.
Olen useamman vuoden kiinnittänyt huomiota tuohon imukumin
kumin laatuun - uutena kovat/halvemmat halkesivat nopeasti.
Ostin Saksasta nimenomaan pehmeämpiä joiden myyjä vakuutti
olevan parempaa laatua. Mutta siitä on vain myyjän sana. Tosin
pahaa ei ole ainakaan vielä kuulunut.
Ketjukumit kyllä imevät tarjolla olevaa öljyä itseensä ja jos se sit jostain pykii niin siitä missä se on pinkeimmällä...
Paha mennä antamaan aukotonta ohjetta mutta kun seuraavan kerran vaihdat, vaihda myös voitelun koostumusta. Ehkäpä...

Sivun alkuun

IP kirjattu

MSL
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #6 - 18.04.2019 klo 09:01:32
Olet oikeassa tämän imukumin minkä ostin Sinulta on pehmeää,aika näyttää onko kesto paremi.Toivottavasti kestää paremmin.Tilaan Sinulta nyt ketjukumit,katsotaan jos kesto paranisi ja samalla kysyn mitä vaseliiniä käytät.

Sivun alkuun

IP kirjattu

TumppiG
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #7 - 18.04.2019 klo 13:48:13
Minä käytän vaseliinia: SWA Schmier fett 532 CERITOL
+ tavallista 10/30 moottoriöljyä ketjussa
Toi vaseliini on aitoa DDR laatua (ehkä se vaikuttaa kumiin positiivisesti)  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

MSL
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #8 - 18.04.2019 klo 14:32:25
Nyt kuuluu kysymys,mistä tälläistä esittämääsi vaseliinia löytyy,onko tilaustavaraa ?.

Sivun alkuun

IP kirjattu

TumppiG
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #9 - 18.04.2019 klo 17:01:46
Ainakin netistä löytyy.....Itse olen saannut oma purkkini palkinnoksi. Tuolla netissä purkin hinta on 29.90
Mun purkki on kestänyt noin 20 vuotta nyt tosin pohja näkyy. Oisko kilon purkki. Jos joku viitsii vaivaitua ja tilata sellaisia voisin ostaa yhden purkin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

MSL
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #10 - 25.04.2019 klo 06:52:04
Ajattelin koitella Motonetistä saatavaa vesivaseliiniä,siinä on erikseen maininta,ei vahingoita kumiosia.
Siintä en tiedä kuinka soveltuu ketjun voiteluun.

MMG-vesivaseliini.
• Käyttökohteille joihin voi päästä vettä kuten veneet, vesipumput ja trailerit
• Erinomaiset EP-ominaisuudet ja korroosiosuoja
• Ei vahingoita kumiosia

Onhan myös auton vetoakseleihin laitettavaa vaseliiniä,jos se vahingoittasi kumi osia niin ei silloin kestäisi auton vetoakselin suojakumit.Se on eriasia jos kumilaatu on huono joka ei kestä mitään.

Tuo TumppiG:n mainitsema DDR:n vaseliini,en oikein usko siinä olevan mitään erikoista.Kyllä sitä näköjään netistä saa tilattua,halvin purkki oli 8 € ja kalliimmat vähän alle 30 € ja siihen päälle lähes 20 € lähetyskulut.Suomesta en kyllä löytänyt.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tsuudi
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Sijainti: Oulu
Vastaus #11 - 28.04.2019 klo 04:58:02
Olen käyttänyt Teboilin vaseliiniä, joka on tarkoitettu ketjuille ja hammasrattaille.
Totuushan on se, että uustuotanto-osat (varsinkin kumiset) ovat usein p*skaa ja eivät kestä vuottakaan.

MMG näkyy olevan ns. vesivaseliini - käytetään perämoottoreissa. Voi toimia myös Mitsisä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tsuudi
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Sijainti: Oulu
Vastaus #12 - 28.04.2019 klo 05:15:06
Tässä saksalaisen myyjän mainosteksti.

"Nachdem es wiederholt Qualitätsprobleme mit den Kettenschläuchen gab, haben wir uns entschieden, selbst welche fertigen zu lassen.Diese Schläuche bestehen aus synthetischen 'Kautschuk(Gummi) und nicht aus PVC wie die sonst am Markt angebotenen Schläuche. Diese Kettenschläuche halten bei weitem länger als die PVC Schläuche.Leider ist das Material um einiges teurer als PVC.
PREIS GILT FÜR 1 PAAR(2 STÜCK)
Länge im entlasteten Zustand ca. 42 cm.
ACHTUNG: Bei der Schmierung NIE Kettenspray verwenden. Die Lösungsmittel im Kettenspray lösen den Kettenschlauch auf. Nur(wie von MZ vorgeschrieben) normales Lagerfett verwenden."

Sivun alkuun

IP kirjattu

MSL
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Vastaus #13 - 15.07.2019 klo 06:31:48
Kiitokset Karrille tätäkin kautten.

Tilasin jokin aika taaksepäin häneltä mitsin ketjunsuojakumit ja toinen niistä oli aika kovanlainen verrattuna toiseen ja kova kumi halkesi vähäisen ajon jälkeen.

Karri laittoi veloituksetta uudet kumit ja tämä jos jokin on palvelua ja vastuullista varaosan myyntiä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun