Normaali aihe MZ-Kanuni (Luettu 3598 kertaa)
Tarva
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 25
Liittynyt: 07.07.2008
Sukupuoli: Mies
MZ-Kanuni
21.06.2010 klo 09:39:59
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Mikähän mahtaa olla vikana, kun ko.menopelissä ei tahdo enää pysyä kolmonen päällä?
Muut vaihteet on ihan ok. mutta kolmonen tökkii pois etenkin kovemmalla kuormalla. Järkyttynyt
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Tarva
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 25
Liittynyt: 07.07.2008
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #1 - 21.06.2010 klo 09:43:23
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Vielä lisään senverran, että löytyyköhän keltään koneen räjäytyskuvaa tuohon 301:seen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Teemu
A-ryhmä
Poissa


ikuinen korjaaja

Viestejä: 130
Sijainti: Kirkkonummi
Liittynyt: 07.11.2006
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #2 - 21.06.2010 klo 15:36:40
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Jaaha, ei turkkilaiset sitten korjanneet tota heikkoutta. Olen antanut itseni ymmärtää että toi kolmosvaihde olis noiden koneiden heikko kohta. Mulla oli ihan sama juttu, viime kesänä loput sadat kilsat ennen männänlaakerin hajoamista ajelin ilman kolmosvaihdetta. Oireet alkoivat just samalla tavalla, ensin kovassa kuormituksessa hyppäs kolmonen pois päältä kunnes sitten lopetti toimintansa kokonaan. Kuvassa sitten todennäköinen syy, vaihteensiirtäjä kulahtanut. Ja myös kolmosen  rattaat.
Pahempi juttu tähän aikaan vuodesta kun kone pitäis halkasta että pääsee katsomaan onko sama vika.
http://www.mz-b.com/etz250/t4-2.htm tossa on jonkinlainen, eiköhän se pääpiirteittäin ole sama sisältä kun 251/250?
http://www.mz-b.com/etz250/t4-7.htm tosta kuvasta osa 16 on toi mikä tossa kuvassa on.
http://www.mz-b.com/etz250/t4-8.htm tosta kuvasta taas osat 18 ja 19 kannattaa ehkä vaihtaa samalla.
  

P1120731__Large_.JPG ( 71 KB | latausta )
P1120731__Large_.JPG

Good water good life, bad water bad life, no water no life
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Tarva
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 25
Liittynyt: 07.07.2008
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #3 - 21.06.2010 klo 16:44:10
Tulosta viesti Tulosta viesti  
No voihan per**** Niinkö se nyt sitten menee, että kone auki ja paskat osat vaihtoon?
Kauankohan niitä osia sitten pitää odotella? Nyt kun alkaa ajokelit... Surullinen
Voi helkkunan helkkuna... Ei sitä tollasenakaan juuri viiti ajella. Onko tehtävissä ihan kotioloissa siis tarviiko mitään erikoistyökaluja? Kieli
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Teemu
A-ryhmä
Poissa


ikuinen korjaaja

Viestejä: 130
Sijainti: Kirkkonummi
Liittynyt: 07.11.2006
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #4 - 21.06.2010 klo 18:03:43
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Mä ajelin ilman kolmosvaihdetta varmaan vähän toista kuukautta. Ei todellakaan herkkua. Eteenpäin kyllä pääsi mutta kiihdytykset on vähän onnettomia.
Kyllähän noita erikoistyökaluja on vaikka kuin paljon ton koneen kanssa mutta kai se tärkein on kytkimen ulosvetäjä ja lehmän hermot. Jälkimmäiset puuttuu multa....  Virnistys Koneen halkaisu oli mulle ongelmasin lähinnä malttamattomuuden takia, piti vaan lämmittää tarpeeks...
Samallahan tietenkin äkkiseltään uudet laakerit laittaa koneeseen jos sen aukasemaan joutuu.
Varmaan muillakin jotain neuvoja mut nämä multa kun jouduin saman ongelman kanssa painimaan. Tosin mun kone ei ole lähelläkään valmista joten en varmasti voi sanoa auttoiko toi vaihteensiirtäjän uusiminen vai ei mutta kuvittelisin että siinä ja rattaissa vika oli. Muutakaan ilmiselvää rikkonaista osaa ei siellä osassa konetta ollut, muualla kyllä.
  

Good water good life, bad water bad life, no water no life
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Tarva
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 25
Liittynyt: 07.07.2008
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #5 - 22.06.2010 klo 06:07:28
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Joopa joo... No ei kuulostanut lainkan hyvältä Nolostunut
Ne hermot, kun ei ole kaksiset...
Pitäisikö ensin tilata ne osat ja sitten vasta purkaa se kone? Niin tällainen "kätevä jätkä" tekee sen rempan alle viikossa... Pyöritä silmiä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #6 - 22.06.2010 klo 07:27:18
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Mitä jos kysys Ratilaiselta tai Tuovisen Karrilta siihen peliin soiva aski. Meinaan laitoin syksyllä uuden koneen ja laatikon ETZtaan ja sillä hintaa ei kannata ite remppaa tehä. Melkeen sanoisin että soitappa Karrille.
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
Tarva
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 25
Liittynyt: 07.07.2008
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #7 - 22.06.2010 klo 14:47:24
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Olet varmaan oikeassa, mutta kun on hullu luonne ja kieroon kasvanut muuten.. Vihainen
Ajattelin korjata itse.. Virnistys
Paljonko kustansi ne osat, kun teit rempan? Ajattelin, että tilaan ne osat, jotka kerroit sinun koneessa menneen. Muuta remppaa en nyt tee, kun tämä kone on laitettu vasta abaut 5000 km sitten.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Teemu
A-ryhmä
Poissa


ikuinen korjaaja

Viestejä: 130
Sijainti: Kirkkonummi
Liittynyt: 07.11.2006
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #8 - 22.06.2010 klo 18:16:25
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Noi ratastukset ja siirrin oli jotain 70€ riippuu vähän tietenkin mistä hommailee. Mulla kävi tuuri kun faija toi saksan reissulla mukanansa. Oli ohimennessä huomannu putiikin ja soitti mitä tarvitsen...
Itse korjaaminen on mukavaa Virnistys ja mikäs sen mukavampaa kun ajella itse korjatulla pyörällä Mahtava
  

Good water good life, bad water bad life, no water no life
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: MZ-Kanuni
Vastaus #9 - 22.06.2010 klo 20:18:18
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Tosia veistelette. Itte tehty on aina itte tehty.
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun