Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) virtapään vaihto (Luettu 10594 kertaa)
kalleA
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 47
Liittynyt: 05.02.2007
Re: virtapään vaihto
Vastaus #15 - 18.08.2008 klo 15:09:11
Tulosta viesti Tulosta viesti  
  TähKait se täytyy tohtorilla käydä kun ei ymmärrä mitä se kärjetön sytytys MZ:n vauhtiin vaikuttaa? Kun toi vanha tekniikka riittää hyvin tommoseen 10000 kierrokseen ja vielä suurempiinkin, jos niitä vähän viritetään, vai ottaako teidän vehkeet suurempia varveja? Sitten asian ymmärtää. Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #16 - 18.08.2008 klo 16:58:27
Tulosta viesti Tulosta viesti  
No mutta onhan se palo tehokkaampaa jos verrataan kipinää 10000V tai 40000V, ja sytytyksen ajoitus on ehdottoman oikea.

En vähättele ollenkaan kärjellistä, mulla on kahessa ETZ250 säksättimessä kärjet. Mutta ei järjetön huono ole. Joka sen huonoksi todistaa on aika fakiiri. Ja varsinkin kun essistä puhutaan niin latausteho ja siirtymä 6Vstä 12V palikoihin on iso muutos parempaan.

Tottakai vanhoillakin pärjää, mutta jos tälleen kaikki on helpompaa ja tehokkaampaa niin miksi ei ???
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
hane
A-ryhmä
Poissa


MZBMWGUZZI

Viestejä: 226
Sijainti: Hämeenlinna
Liittynyt: 09.12.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #17 - 19.08.2008 klo 06:09:18
Tulosta viesti Tulosta viesti  
EN mä ny niin kauheesti niitä järjettömiä vastusta sillon kun niitten laittamiseen on oikeen syytä. Jos omat sähköt on sököt ja vaatis rahallisia investointeja kovasti niin sillonhan toi järjetön ja 12v kannattaa ilman muuta laittaa. Kuitenkin kun nää 6v vehkeet kunnossa ollessaan pelaa ihan mainiosti samaten kun noi kärjekkin niin ehjiä sähköjä ei minusta kannata riipiä pois ja panna uutta tekniikkaa tilalle ihan vaan sen takia että se on uutta tekniikkaa. Mulla kumminkin ES:ssä pelaa kärjelliset hyvin, eivätten vaadi juur muuta huoltoo kun muutaman vuoden välein kurkkasee kärkivälin ja ajotuksen sekä tippa öljyä voiteluhuopaan. Sähköökin tulee laturista niin että valot päällä voi huoletta ajella ja pelaa tangonpäävilkut ja kaikki minkä pitääkin pelata. Eikä tarvi akkua erikseen latailla kun talvella seisoissa pari kertaa.
  

es.jpg ( 65 KB | latausta )
es.jpg

Hane
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
nieppi
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 112
Sijainti: Kirkkonummi
Liittynyt: 07.06.2008
Re: virtapään vaihto
Vastaus #18 - 19.08.2008 klo 07:16:18
Tulosta viesti Tulosta viesti  
No enhän minäkään niitä vaihtamisen ilosta vaihtanu, mutta kun ei tuo vanha toiminu.
Tai siis ei ladannu ja vika ei ollu hiilissä koska ne tarkastin ja ne olivatten ihan hyvät. Enivei nyt mulla on valot ja sähköä piisaa vaikka pyörittäisin pientä tivolia.
  

Olen herra talossa ja minulla on vaimon lupa sanoa niin&&www.nieppi.net
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #19 - 19.08.2008 klo 07:17:29
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Mitä jos alkas myydä sähköä wattenfallille ?
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
kalleA
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 47
Liittynyt: 05.02.2007
Re: virtapään vaihto
Vastaus #20 - 20.08.2008 klo 18:49:00
Tulosta viesti Tulosta viesti  
SilmäniskuKyllä tossa keskustelussa käy selväksi, ettei oikein mielletä vanhojen vehkeiden ideaa. Kun museoidaan vehkeitä niin saivarrellaan joidenkin merkityksettömien asioiden kanssa, mutta kun todellisesta tekniikasta tulee kysymys niin silloin se entisöinti jo unohtuu. Kyllä sen verran täytyisi olla selkärankaa, että rakennetaan ne pyörät alkuperäistä vastaaviksi eikä miksikään nykytekniikan varassa pyöriviksi härveleiksi, " Vaikka se isoherra ei sinne pellin alle nääkkään". Pyöritä silmiä jk. Tuli tossa illalla ajettua 106 kilsaa 6 volttisella, eikä sinne pellin alle ole olut asiaa 3 vuoteen, täytyy koputtaa puuta eiku päätä niin ehkä seuraava kurkistus on ensi keväänä kun otetaan taas  talven jälkeen käyttöön.On vissiin jo aika?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #21 - 20.08.2008 klo 19:07:43
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Mitähän varten museokatsastuksessakin hyväksytään tollaset muutokset? Kyse ei siis ole siitä mihin herra näkee.

No siksi kun ne nyt vaan on ihan hyviä vekottimia. Se että itse näkee asian jollain tavalla ei tee muitten näökemyksiä oikeiksi tai vääriksi, jos ne kaikki on sallittuja ja hyväksyttyjä noin yleisesti.
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
kalleA
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 47
Liittynyt: 05.02.2007
Re: virtapään vaihto
Vastaus #22 - 20.08.2008 klo 19:41:33
Tulosta viesti Tulosta viesti  
TähEihä ne periaatteessa ole hyväksyttäviä museoidessa. Mutta siitä on tullut maantapa. Mulle on ihan sama vaikka vetäisi 15 kilowatin akrekaattia perässään mutta se ei ole harraste vehkeiden kohdalla idea. Mua vain pännii toi valitus ettei vehkeet kulje ja pelaa kun on toi derkkulainen sytkä ja hiilet on tarkastettu!  Ei ne hiilet ja laturi ratkaise kuinka kone käy. ei niitä tarvi lainkaan ne on vain haitaksi kun huippu suoritus otettiin vehkeestä. Siellä oli vain kärjet puola, konkka ja akku kun ajettiin kilpaa ja taitavat edelleen käyttää samoja laitteita veteraani kilpa- ajoissa. Nolostunut
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
nieppi
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 112
Sijainti: Kirkkonummi
Liittynyt: 07.06.2008
Re: virtapään vaihto
Vastaus #23 - 21.08.2008 klo 05:21:45
Tulosta viesti Tulosta viesti  
kalleA kirjoitti 20.08.2008 klo 18:49:00:
SilmäniskuKyllä tossa keskustelussa käy selväksi, ettei oikein mielletä vanhojen vehkeiden ideaa. Kun museoidaan vehkeitä niin saivarrellaan joidenkin merkityksettömien asioiden kanssa, mutta kun todellisesta tekniikasta tulee kysymys niin silloin se entisöinti jo unohtuu. Kyllä sen verran täytyisi olla selkärankaa, että rakennetaan ne pyörät alkuperäistä vastaaviksi eikä miksikään nykytekniikan varassa pyöriviksi härveleiksi,


Mitäs tähän voi muuta vastata kuin siteerata Liisa Akimofia
" Oon viidenpennin paskiainen, kuljen sieltä mistä aita jo maata viistää"
  

Olen herra talossa ja minulla on vaimon lupa sanoa niin&&www.nieppi.net
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
hane
A-ryhmä
Poissa


MZBMWGUZZI

Viestejä: 226
Sijainti: Hämeenlinna
Liittynyt: 09.12.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #24 - 21.08.2008 klo 07:29:15
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Pakko vielä pehmentää sen verran että on sitä takinkääntöö tässä itekkin tullu vähä harrastettua. Kuukaus takaperin laitoin Guzziin kärjettömän kaksien kärkien tilalle. Ei se kyllä museoajoneuvokaan oo, mutta silti. Oli semmonen tilanne että meni konkka. Oli vielä se konkka joka on virranjakajan takapuolella, eikä siihen pääse käsiks kun nostamalla koko virranjakajan pois. Sen jälkeen taas tarvii hakee sytkät kohalleen ja siinä tuhraantuu pirusti aikaa. Sillon mä aattelin että ny riitti; yhtään konkkaa en tohon enää vaihda ja soitin Stormille ja tilasin Newtronikin. Ny sielä on sitte mun eka järjetön, ja toivottavasti viimenen. Mizeihin en laita, kun on niin helppoja ja huolettomia noi kärjellisekkin.  Nii, ja on mulla Guzzissakin kärjet ja konkat sun muut killuttimet mukana irtotavarana jos sattus järki häviin kokonaan niistä järjettömistä.
  

Hane
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #25 - 21.08.2008 klo 09:37:55
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Kyllä ne hyväksyttäviä on museoidessa. Siksi ne hyväksyykin ne.

Ja saahan museoidessa olla jopa näkyviäkin muutoksia jos ne on turvaratkaisuja. Jos esim on ihan ekoja ETZ malleja niin niihin saa laittaa levyjarrun eteen. Vilkutkin saa lisätä jollei niitä alkujaan ollu...
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
kalleA
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 47
Liittynyt: 05.02.2007
Re: virtapään vaihto
Vastaus #26 - 21.08.2008 klo 10:30:47
Tulosta viesti Tulosta viesti  
SilmäniskuTolla sun logiikalla voi tehdä mitä vain. Näisä vehkeissähän on jo keksitty toi lukkiumaton  jarrusysteemi jo aikojen alussa joten laitetaan pojat levyjaruu ja tupoo ja muita herkkuja että kyllä kulkee. Mutta täytyyhän jotakin myydä kun 6 volttisen palikat maksaa jonkun euron romutorilla ja pellepelottomat korjailee niitä ilmaiseksi niin ei tuu fyffee!  Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #27 - 21.08.2008 klo 12:11:48
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Eikä niitä pyöriä tartte ollenkaan. Vuosisatoja on kuljettu apostolinkyydillä reppu selässä. Nykyajan hömpötyksiä tällaset moottoripelit.
Kliseinen
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
MZ Rotjaaja
Motoraattori
Poissa


Ikuinen rotjaaja

Viestejä: 664
Sijainti: Tuusula
Liittynyt: 08.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: virtapään vaihto
Vastaus #28 - 21.08.2008 klo 18:11:38
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Kyl mä kauhheest ihmettelen miks autoist on kärjet hävinny vaik vanhat kärjet pelas ihan hyvin,mut jostain kumman syyst sielläkin kärjettömät on vallannu alaa ja tuntuu pelaavan aikas hyvin.Satoja tuhansia kilometrejä ilman huoltoa.. huvikseen varmaan ovat siirtyneet kärjettömiin...systeemeihin.Tietty se voi olla 2 pyttysen jawan ongelma esim jossa aina oli käyntivaikeuksia kuulemma.Jompikumpi pytty vuorollaan pimeenä.Hannullakin joku ihan hyvä peruste laittaa guzziin kärjettömät.Sama se on mikä värkki siellä sytytystä jakaa ja virtaa tekee kunhan jollain ajaa.. Silmänisku
  

http://emzetti.kapsi.fi
sähköposti: vilttihattu@outlook.com
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun