Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä. (Luettu 6207 kertaa)
MuZ
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 6
Liittynyt: 27.03.2008
Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
27.03.2008 klo 08:49:12
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Eli otsikon mukainen ongelma olis jos joku vois auttaa? olen nyt kaks kertaa avannu ton myllyn enkä keksi mikä mättää? Hermot meinaa mennä kun edellisen kääynti häiriön sai korjattu ja pyörän muuten iskuun niin nyt temppuilee vaihteet vuorostaan.. Vihainen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kalleA
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 47
Liittynyt: 05.02.2007
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #1 - 27.03.2008 klo 13:33:24
Tulosta viesti Tulosta viesti  
NolostunutOletan, että satapiikissä on samanlainen vaihteensiirtorumpu kun isommissakin mallessa? Tarkistappa, että laatikon pohjassa olevan öljyropulta vaikuttavan mutterin alla on jousi ja kuula paikallaan, jos nämä puuttuu niin nelonen ei pysypäällä. Olisiko joku tyhjentänyt öljyt väärästä ropusta niin tilpehöörit on JÄTE öljyastiassa. Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
MuZ
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 6
Liittynyt: 27.03.2008
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #2 - 27.03.2008 klo 16:55:01
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Mitä onko siellä olemassa sellainenkin...? Enpä ole huomann.. Kaks tulpaa on laatikon pohjassa, toinen kytkimen puolen tyhjäykseen ja toinen itse laatikolle. onko vielä joku muu?

Se nelonen on muutenkin jännä jos sen pitää jalalla päällä niin polin rupee pikkuhiljaa painaa jalkaa vasten enemmän ja enemmän ja lopulta käy pois päältä, mutta menee heti takasin päälle. Nolostunut
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kalleA
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 47
Liittynyt: 05.02.2007
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #3 - 27.03.2008 klo 18:51:55
Tulosta viesti Tulosta viesti  
TähMoro! Ilmeisesti se on samanlainen kun suuremmissakin koneissa. Ilmiö on tuttu kun ostin TS 250 niin nelkku hyppäsi aina pois kun helpotti kaasua. Kannattamalla sai pidettyä päällä. Toinen niistä ropuista on öljyjynpoistolle ja toinen keskilohkon puolella on vaihteen lukitus jousta ja kuulaa varten. Yleensä sen väärän aina aukaisee kun öljyjä vaihtaa ja jos ei tunne asiaa niin kuula ainakin hukkuu ja jousi yksistään paikalla ei täytä asiaansa ja voi pahimmassa tapauksessa silppuuntuu laatikkoon. Epävarma
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
MuZ
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 6
Liittynyt: 27.03.2008
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #4 - 28.03.2008 klo 06:38:55
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Tossa putoo vaihde pois täydessä vedossakin. HUOH! voi perse ei kyllä ole näkyny kumpaakaan vaikka olen purkanu ton kolme kertaa ja ekan kerran jälkeen se kyllä pelas. Minkä kokoinen se roppu on jossa se jousi kuula viritelmä on kun tossa se laatikon puoleinen on joku 18 mm ja jos en väärin muista niin siinä oli magneetti pinta varma en nyt kyllä ole.. Ei kellään olis mahdollisuutta katsoo vaikka 125/150 purkukuvista miten tuo on?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kalleA
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 47
Liittynyt: 05.02.2007
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #5 - 29.03.2008 klo 14:20:24
Tulosta viesti Tulosta viesti  
NolostunutMoro! Katselin tänään -67 piikin konetta, joka oli purettu niin täytyy todeta että olin arviossani väärässä. Koneen vaihteensiirto mekanismi on erilainen kun suuremmissa koneissa. Eli en osaa neuvoa mikä on ongelma. On joko kuluneita osia tai siirtovipu ei vedä ratasta paikalleen??? Epävarma
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #6 - 29.03.2008 klo 20:24:56
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Että semmonen...

   1. Vaihteen proppu
   2. Öljyproppu
  

TS125ja150roput.jpg ( 28 KB | latausta )
TS125ja150roput.jpg

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #7 - 29.03.2008 klo 21:06:25
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Kuule MuZ, mä melkeen sanosin että kannattas tulostaa itelles tuo
Betriebsanleitung für die MZ-Motorräder TS 125, TS 150 und TS 250/1

Osoitteesta http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
MuZ
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 6
Liittynyt: 27.03.2008
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #8 - 31.03.2008 klo 18:36:27
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Rauzi kirjoitti 29.03.2008 klo 21:06:25:
Kuule MuZ, mä melkeen sanosin että kannattas tulostaa itelles tuo
Betriebsanleitung für die MZ-Motorräder TS 125, TS 150 und TS 250/1

Osoitteesta http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html


Näin Tein kiitti linkistä. Mutta ton kuvan mukaisen ykkösen paikalla ei ollu kyllä mitään proppua? Runko palkin ihan vieressä on laatikon lohkon puolella joku 6mm pultti? sieläkö muka piti olla joku jousi ja kuula???
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rahikko
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 51
Sijainti: askola
Liittynyt: 15.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #9 - 01.04.2008 klo 18:31:00
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Ratkaiskaapas tuo MuZ:ongelma, itselläni RT3:ssa sama vika joten saan samalla apua ongelmaani, vaikka taitaa ollakkin enemmän ominaisuus kuin vika.
  

Sellaista tämä vaan on
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Rauzi
A-ryhmä
Poissa


Rauzi

Viestejä: 425
Liittynyt: 14.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #10 - 02.04.2008 klo 14:26:53
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Jo meni Rauzilla sormi suuhun. Vastaan: Kanada!
  

Anna miehelle kala. Hän elää sillä päivän.
Opeta mies kalastamaan ja hän istuu kaiket päivät ongella juomassa kaljaa.
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
artohi
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 7
Liittynyt: 15.09.2006
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #11 - 07.04.2008 klo 14:01:08
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Moi! Minulla oli tämän toisen TS:n kanssa samaa ongelmaa. Nelonen hyppi pois päältä ja aski oli muutenkin karkea käyttää. Asiaan vaikuttaa kaksi tekijää: Joko se 10-12 mm paksu tanko, jossa on niitä uria on väärässä paikassa. Tai sitten se pikkuinen jousi joka painaa lukituskappaletta niihin siirtokappaleen uriin on kuoleutunut. MZ-kirjassa Oma apu paras apu on ilmoitettu tangon paikka mitattuna eka uran kohdalta lohkon pintaan. Tarkistan sen illalla ja palaan asiaan. t: Arto
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
artohi
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 7
Liittynyt: 15.09.2006
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #12 - 07.04.2008 klo 18:05:09
Tulosta viesti Tulosta viesti  
No niin, Wie helfe ich mir selbst kertoo, että se tanko jolla siirtyvän rattaan siirtohaarukka kulkee on asetettava siten, että ensimmäisen lukitusuran keskeltä lohkon pintaan on väliä 16,2 mm. Tarkkoja mittoja noilla sakuilla! Rattaan siirrinhän lukittuu niihin uriin. Tankoahan ei remonttihommissa tarvitse edes ottaa irti. Mutta jos siihen on koskettu niin se on säädettävä kohdalleen.  Lisäksi kirja muuten kertoo, että 3- ja 4-vaihteen rattaiden välys on pienimmillään 0,2mm ja isoimmillaan 12,8-13mm. Noita en ole tosin itse koskaan mittaillut. Jos siellä on epänormaalia kulumista niin sitten voi aiheutua vaihteisto-ongelmia.
Minä ajoin aikoinaan ekalla TS:llä yli 30000km ja siinä ei ollut askin kanssa mitään ongelmaa. Tämä nykyinen oli jonkun puoskarin toimesta remontoitu vähän miten sattuu ja vaihteisto potki nelosta pois. Kun säädin tuon em. mitan ja vaihdoin sen "prikan" alla olevan kuoleentuneen jousen jäykempään niin askiongelmat oli historiaa. t: Arto
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
MuZ
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 6
Liittynyt: 27.03.2008
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #13 - 08.04.2008 klo 20:41:56
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Kiitos paljon! sitä jousta rupesin tossa itsekkin miettii että se on voinu kuoleutua kun on jo 32v takana, mutta toi mitta on hyvä tietää, sitä en olis itse löytäny, enköhän mä nyt rupea selviää, kun muuten kone on huippu iskussa. Mistä muuten löysit sopivan jousen sen vanhan tilalle ja tarkoitatko sitä jousta joka painaa sitä kuulaa joka sitten lukitsee vaihteen?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
artohi
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 7
Liittynyt: 15.09.2006
Re: Apuva TS125 nelosvaihde ei pysy päällä.
Vastaus #14 - 14.04.2008 klo 08:28:04
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Minulla oli varaosamoottori josta otin koko siirtäjän ja sen toisen jousen sinne prikan alle. Se painaa muistaakseni sitä kaarevalla osalla olevaa lukkokappaletta. Se prikan alla oleva jousi on muuten samanlainen jo piikin Ifan lootassa. t: Arto
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun