Normaali aihe Etz 251-301 korotuspalat (Luettu 378 kertaa)
Olli19
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 5
Liittynyt: 08.06.2021
Etz 251-301 korotuspalat
27.07.2021 klo 15:26:25
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Ebaysta löytyi em. motskareihin takasen korotuspalat, eli tulevat iskarin alapään ja takasvingin väliin. Ovat laserleikattu kuuden millin plootusta, kolmion malliset ja pultit tulivat mukaan. Saksasta n. 30 euroa kotiin toimitettuina, eli ihan OK, mutta ainakin minulle ovat turhan korkeat, eli korottavat pyörän takasta kolme tuumaa. Kaksi tuumaa olisi passeli. Itse olen 184 cm ja satulan korotus on jo hivenen liikaa. Pyörä kyllä muuttuu "ihan oikean" moottoripyörän näköiseksi ja kokoiseksi, eikä sekään haittaa tai vaikuta vaikka tällä setillä etujättö pienenee jonkin verran, eli moottoripyörän rake, eli asento tiehen katsoen muuttuu, mutta ei vaikuttavasti. Mutta kun runko nousee, nousee keskiseisontatuki ja tietenkin sivuseisontatukikin, ja se vaatii hivenen työtä.

Ratkaisuksi sivuseisontatuen jalkapöytään porasin 8 mm reiän ja siihen kiinnitin 8 x 40  kokokierrepultin, jonka mutterikantaan olin hitsannut lattaraudan kappaleen, ettei jalka painu maan sisään. Keskiseisontatuki vaatii näin ollen myös pidennystä, mutta sillä ei ole niin kiirettä. Kaiken kaikkiaan perän korotus on hyvä idea, mutta kaksi tuumaa olisi optimi, ainakin minulle.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun