Normaali aihe Sylinterin poraus, kannattaako? (Luettu 2702 kertaa)
Mikko
A-ryhmä
Poissa



Viestejä: 4
Sijainti: Harjavalta
Liittynyt: 04.02.2018
Sukupuoli: Mies
Sylinterin poraus, kannattaako?
05.02.2018 klo 16:47:07
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Pyöräni om ES 250/0 1961, museorekisterissä. Muuten käy ja kukkuu ihan ok, mutta 4-vaihteella puhti loppuu herkästi vastatuulessa ja ylämäessä. Jos kaasua lisää niin alkaa nakuttamaan. Olen vaihtanut kaasariin korjaussarjan, sytytystä on rukattu moneen kertaan, pakoputki on vaihdettu, bensa on 98-okt, tulppa on kylmä. Nyt olen alkanut miettiä porausta ja männän vaihtoa. Osaatteko viisaammat neuvoa, auttaisiko tämä?
Vai onko kaikki vain Essin ominaisuuksia?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
TumppiG
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 89
Liittynyt: 12.11.2015
Re: Sylinterin poraus, kannattaako?
Vastaus #1 - 06.02.2018 klo 12:10:11
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Jos se nakutta ja tuntuu laiskalta niin minun mielestäni se ei saa tarpeeksi bensaa (omassakin joskus sama vika) Isompi suutin pitäisi auttaa.....Koska jos se nakuttaa se tarkoittaa Kliseinen että bensa ei riitä, ja jos se saa sitä tarpeeksi niin silloin pitäisi voimaa löytyä ja nakutus pitäisi hävitä............

Terv Tumppi

« Viimeksi muokattu: 07.02.2018 klo 14:14:27 Kirjoittaja TumppiG »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
BrotherMo
A-ryhmä
Poissa



Viestejä: 185
Sijainti: Porvoo
Liittynyt: 05.11.2013
Sukupuoli: Mies
Re: Sylinterin poraus, kannattaako?
Vastaus #2 - 07.02.2018 klo 05:49:33
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Sytytys on varmaankin säädetty oikein:limput auki ?
  

I´m too old for this sh*t!
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Karri
A-ryhmä
Poissa


Näillä mennään.

Viestejä: 169
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 14.10.2010
Sukupuoli: Mies
Re: Sylinterin poraus, kannattaako?
Vastaus #3 - 07.02.2018 klo 06:58:07
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Molemmat edelliset mestarit ovat oikeilla jäljillä.
Oikea määrä bensaa ja ilmaa + oikein ajoitettu sytty
ovat edellytyksiä asialliselle toiminnalle.
Uudelleen poraus ei asiaa muuta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mikko
A-ryhmä
Poissa



Viestejä: 4
Sijainti: Harjavalta
Liittynyt: 04.02.2018
Sukupuoli: Mies
Re: Sylinterin poraus, kannattaako?
Vastaus #4 - 07.02.2018 klo 12:54:23
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Kiitos herrat vastauksista. Pääsuuttimen koko on nyt ohjekirjan mukainen 100. Minulla sattuu olemaan jemmassa koot 105 ja 120. Nuukana miehenä haluaisin tietenkin säästää bensan kulutuksesta. Sytytyksen olen olen säätänyt niin, että katkojan kärkiväli 0,4 mm, sytytysennakko 3,5mm (limput ulkona, kärjet alkavat avautua tässä asennossa). Ennakon olen mitannut mikrometrityökalulla.
No, kun kevät koittaa, täytyy käydä taas pyörän kimppuun.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Karri
A-ryhmä
Poissa


Näillä mennään.

Viestejä: 169
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 14.10.2010
Sukupuoli: Mies
Re: Sylinterin poraus, kannattaako?
Vastaus #5 - 08.02.2018 klo 07:36:37
Tulosta viesti Tulosta viesti  
...mielestäni ennakon pitäisi olla 4,00mm EYKK ?
Jos asia on näin, oma kokemukseni on et puolen millin
ero sytytyksen ajoituksessa vaikuttaa paljon...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun