Nyt myydään alan harrastajan käsistä erittäin siisti ja kaikilta kuluvilta osiltaan täysin läpikäyty MZ. Runko on edellisen omistajan toimesta maalattu(talvi 08-09)sekä myöskin sivukopat. Moottori ja tankki ovat alkuperäisessä maalissaan. Spesiaalina mm. TS 250 mallin peltilokasuojat, tehtaan originaalit valuvanteet, kaatumarauta lepuutustapeilla sekä imukanavan takaiskusäiliö. Tässä mallissa on vakiona Mikunin tuorevoitelupumppu ja kärjetön sytytys. Ei tarvitse sekoitella öljyä bensan joukkoon.
Pyörää muutenkin muokattu matka-ajoon sopivaksi mm. madaltamalla kuskin jalkatappeja n.5cm, sekä vaihtamalla korkeampi n.75cm leveä ohjaustanko. Originaalit DDR:läiset Pneumant sivulaukut(kuvissa)telineineen saa mukaan 200€ lisähinnasta(sisältää myös itse rakentamani tarakan joka on alkuperäistä huomattavasti tukevampi).
Minun omistusaikanani tehtyä:
- Tuliterä eturengas(alle 100km)
- Takarenkaalla ajettu kork. 2tkm
- Tuliterät ketjut
- 20pk eturatas(2-päällä ajoon sopiva)
- Tuliterät ketjusuojan kumit
- Kytkinvaijeri uusittu
- Kytkinkahva vaihdettu parempaan DDR-malliseen
- Originaalit Mitsin käsisuojat jotka maalattu säänkestävällä 2-komponentti muovimaalilla mustaksi
- Etujarrupalat(pintaa vielä rutkasti)+jarrunesteet
- Progressiiviset takajouset
- Kaasukahvarunko vahvempi DDR:läinen
- Ilmansuodatin(n.10tkm)
- Vaihteistoöljyt(200km)
- Etuhaarukan öljyt+stefat
Pyörä on siis täysin valmis vaikka Vladivostokin reissulle. Kaikki on joka nippeliä myöden rasvattu ja tarkastettu. Mukava peli ajaa, kun ei tärise ajossa lainkaan ja voimaa on riittävästi vaikka moottoritiellekin(jos sinne välttämättä haluaa). Ainoa syy miksi myyn on se, että ajan nykyisin lähes yksinomaan 2-päällä pitkiäkin matkoja ja tilat tahtovat loppua kesken. Yksin ajavalle aivan loistava matkapyörä isolla m:llä!
Soittele niin kerron lisää
Henri Kuusela
040 594 3675
http://www.nettimoto.com/mz/etz/1136067