Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin) (Luettu 21610 kertaa)
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa

Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Sijainti: Hamina
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #90 - 17.05.2011 klo 18:18:46
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Huh, no jopas Hannun mitsi hörppää. Järkyttynyt Vaikuttaisikohan pakoputki tuohon kulutukseen kuinka merkittävästi? 2-tahtisessahan pakoputki taisi vaikuttaa tehoihinkin n.70% muistan jostain lukeneeni. Mullahan on Mitsissä Kanunin originelli putki joka kuulemma vähän tukkoinen. Tuo kone tuntuukin hieman tukkoiselta yläkierroksilla...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Karri
A-ryhmä
Poissa

Näillä mennään.

Sijainti: Vantaa
Sukupuoli: Mies
Vastaus #91 - 18.05.2011 klo 07:24:09
Hei vaan, Henkka. Unohdit sit varmaan sen miksi ne jouset menee mutkalle; kun sulle pantiin ne korokepalat ei enää saatu niitä ohjuriputkia mahtumaan ja juuri tuo on niiden putkien puuha... Nakerra niitä korokkeita hieman isommaksi niin saat ohjurit paikalleen. Kulutuksesta ja menohaluista vain sen verran että kun muuttujia on paljon (kulutus, kulkeminen ja käytös) niin säätäminen on aina kompromissin hakua. Eli jos haluat sen kulkevan vimmaisesti (kaksi+rojut päällä) et voi odottaa pääseväsi pienellä kulutuksella...
Mutta kun tiedät toisen ääripään niin kokeiles nyt toista päätä eli aja yksin, rauhallisesti ja mahd.kevyellä kuormalla
niin se kertoo aika paljon säädöistä...  Kieli

Sivun alkuun

IP kirjattu

motoristi
A-ryhmä
Poissa

Motostore rules

Sijainti: paltamo
Vastaus #92 - 18.05.2011 klo 15:49:25
Minulla tuo Kanuni meni soolona 6-6.5 litraa satasella ja vaunun kanssa menee 8-10 litraa. Riippuu paljon tuulesta ja esimerkiksi onko vettä tiellä. Melkolailla kaikkihan siitä pitää ottaa isolla tiellä irti että ei ole koko ajan toisten jaloissa. Tämä vie kyllä yleensä minut Kanunin kanssa pienemmille teille eikä se ole ollenkaan hassumpi asia...

Sivun alkuun

IP kirjattu

2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa

Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Vastaus #93 - 18.05.2011 klo 16:44:03
Tosiaan tota kulutusta on paha mennä mittailemaan kovin tarkasti, kun tuo mittari heittää vieläkin sen verran rankasti. Pitäisi varmaan viritellä fillarin digimittari tuohon niin saisi todellisempia lukemia. Olen tänä keväänä lähinnä verrannut kulutusta Jawaan. Olen siis ajanut molemmilla pyörillä saman matkan samalla nopeudella ja mitsillä on mennyt selkeästi enemmän samalla matkalla.

Tosin tuuliolosuhteethan vaikuttaa näissä pienissä pyörissä yllättävän paljon kulutukseen. Vastatuulessa joutuu välillä kääntämään kaasukahvaa aika syvään. Nykyistä pienemmäksi kulutusta tuskin kaasaria säätämällä saa, sillä pääsuutin on se 125(?) ja neula on toiseksi alimmassa säädössään(ohjearvo). Oikein laihalle ei uskalla vetää säätöjä, kun se raja(naks) tulee helposti vastaan.

Ne jouset tosiaan menee vähän mutkalle, mutta tuskin vaikuttaa toimintaan oleellisesti. Monista pyöristähän tuo "ohjurit" puuttuvat kokonaan. Tuota voisi jossain vaiheessa kyllä tutkia. Noh, mitsi huilaa nyt tuossa tallissa jonkin aikaa, mutta viimeistään Mitsiajoihin sillä tullaan(jos pelaa)...

Sivun alkuun

IP kirjattu

2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa

Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Vastaus #94 - 21.05.2011 klo 07:49:43
Jooh, asiaa tarkasti ja pitkään harkittuani olen tullut siihen tulokseen, että Mitsi jää auttamatta liian pieneksi 2-päällä matkailuun. Suurin tekijä lähinnä tilat ja kulutus.

Vaikka huoltokustannuksiltaan Mitsi on erittäin edullinen, niin paljon ajavana(20tkm/vuosi, 90% 2-päällä)se ei ole se paras vaihtoehto. Eli taitanee Mitsi vaihtua lähiaikoina nelitahtiseen. Jos olisi varaa pitää kolmea pyörää, niin en myisi mutta kun ei vaan ole. Jos joku keksisi jonkun keinon saada kulutuksen tippumaan korkeintaan 6l/100km niin voisin harkita Mitsin pitämistä.....

Sivun alkuun

IP kirjattu

hane
A-ryhmä
Poissa

MZBMWGUZZI

Sijainti: Hämeenlinna
Vastaus #95 - 21.05.2011 klo 15:47:42
Siis kyllähän sen soolona pitäs mennä kevyesti alle 6 l/sata km vaikka kaks päälläkin. Ja kyllä sillä kaks päällä pitäs pystyä mainiosti matkaa tekeen ja ihan kohtuu ripeetä vauhtiakin. Vaunun kanssakin on ihan mukava pitkiäkin matkoja ajella joskus kolmekin päällä(esim 2 aikuista ja yks lapsi ja tavarat, tai 1 aik. ja kaks lasta ja tavarat). kauhee kiire ei vaunun kans täydellä pokalla tietenkään voi olla. Tietenkin kaikki on vaatimuksista kiinni. Ei Miziltä kannata odottaa samaa mukavuutta, nopeutta ja taloudellisuutta kun esim. tonniselta Guzzilta tai kasisataselta Bemarilta, mutta oma viehätyksensä siinä Mizillä reissaamisessa kumminkin on.  Muutenhan mäkin oisin sen hukannu jo aikaa sitte. On ollu toi ETZ mulla uudesta saakka vuodesta 1986 ja talvet oon sillä töissä käyny joka päivä ja kesäsin ajellu pitkiäkin reissuja, vaikka ois noita isompia, nopeempia ja taloudellisempiakin värkkejä tossa tallissa valittavana. Jostain syystä se vaan on kiva välillä lähtee reissuun ilman kiirettä tolla Mizillä, taikka sitte tolla kuuskakkosella ES 250-1 mizillä soolona. Joku niissä vetää.

Hane
Sivun alkuun

IP kirjattu

2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa

Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Vastaus #96 - 21.05.2011 klo 18:51:22
Ihan totta puhut Hannu, että Mitsillä on kiva välillä päästellä menemään. Hauska pelihän tuo on. Painojakauma vaan ei ole todellakaan suunniteltu 2-päälllä ja matkavarustuksella ajoon. Viime kesänä kävi jopa muutamia vaaratilanteita, kun mitsi 2-päällä lähti rauhallisesti kiihdyttäessä "keulimaan" tahattomasti.

Laskeskelin tuossa, että Mitsi tulee vuositasolla useita satoja euroja kalliimmaksi mun ajomäärillä, kun joku 4-5l/100km kuluttava pyörä. Jos ajaisin vähemmän ja enemmän yksin, niin Mitsihän olisi juuri oikea pyörä matkailuun. Mutta Meillä menee järjestään kokonaismassa yli suurimman sallitun...

Mutta jos Mitsistä nyt luovutaan niin yksi itäpyörä sentään jää talliin. Jawan olen päättänyt pitää vielä monta vuotta, niin luotettava sotaratsu se on ollut. Silmänisku

Eli jos jotakuta kiinnostaa kulutusosiltaan täysin läpikäyty Mitsi, niin yv:tä saapi laittaa! On minun toimesta pidetty, kuin kukkaa kämmenellä! Kieli

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun