Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 4 5 [6] 7  Lähetä aihe Lähetä aihe Tulosta Tulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin) (Luettu 21654 kertaa)
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #75 - 09.04.2011 klo 18:35:10
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Noniin, tänään se ajokausi alkoi sitten myös Mitsin osalta. N.50km lenkki ajettiin 2-päällä ja muutosta viime kesään oli huomattavasti. Ajoasento on tuolla ohjaustangolla kuin leposohvalla istuisi ja tuo Givin pikkupleksi halkoo tuulta sopivasti. Kliseinen

Nyt tuli myös testattua mittarivirhe uudella pyörittäjällä. Lainasin GPS-navigaattorin ja sen kanssa mitattu heitto on aika tarkka 10km/h liian vähän yli 80km/h nopeuksissa. Tuo voitaneen laskea normaaliksi heitoksi, sillä tuossa on takarenkaana Mitas H-06, joka on hieman Heidenauta korkeampi profiililtaan. Rutussa oleva alempi ketjukumikaan ei haitanne, sillä mitään normaalista poikkeavaa en äänimaailmassa ainakaan havainnut. Ääneti pyörii kettinki...

Pientä häikkää vilkkujen toiminnassa ilmeni. Syttyivät vähän myöhässä ja välillä joutui kytkintä rämppäämään, että syttyivät. Vaikuttaa rele ongelmalta, joten täytyy hieman tutkia. Muita häiriöitä ei sitten ilmentynytkään. Mahtava Tästä on erittäin hyvä jatkaa...
  

IMG_1085.jpg ( 134 KB | latausta )
IMG_1085.jpg
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #76 - 18.04.2011 klo 18:19:03
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Tänään Mitsi sitten kaatui keskituelta kovan tuulenpuuskan takia. Vaurioita: Pleksi hajalla, oikean puolen peili rikki, ohjaustanko hieman vääntyi ja kaatumarautaan tuli syvä naarmu. Surullinen

Noh, pleksi maksoi mulle 5€, joten ei siihen maailma kaadu ja ilmankin pärjää. Eniten häiritsee tuo rikkoutunut sivupeili. Yllättävän vähäisiä vauriot kumminkin.

Parisensataa kilometriä tullut jo Mitsillä kurvailtua ja mukavastihan tuo menee. Perjantaina käytiin Kouvolassa ja kelikin tuntui melkein kesäiseltä. Jos pääsiäisenä tulee nättiä keliä, niin saattaisipa joku Viipurin reissukin onnistua Mitsillä. Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #77 - 24.04.2011 klo 06:10:09
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Ja onnistuihan se! Mahtava Itseasiassa keli oli niin hieno eilen, että ajettiin oikein Primorskiin asti. Tavattiin myös eräs suomalainen Yamaha-kuski Viipurissa, joka ystävällisesti näytti meille pari mielenkiintoista sotahistoriallista nähtävyyttä. Hyvin pelasi Mitsi taas, kun sai 92 oktaanista tankkiin. Silmänisku

Taas tuli todettua, että Mitsin takajousitus ei riitä Venäjän olosuhteissa kahden ihmisen kuormalla. Pohjaan paukkui ja pahasti. Napakemmat ja pitkäiskuisemmat takaiskarit lienevät siis pakko-investointi, jos meinaa naapurin puolella ajella...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #78 - 30.04.2011 klo 06:16:40
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Jees. Tuli käytyä Karrin pakeilla Mitsillä ja saatiinkin aika paljon vikoja korjattua. Menomatkalla alempi ketjukumi kului puhki toiselta puolelta ja sitä sitten ihmeteltiin.

Syyksi paljastui, että ketju oli ilmeisesti asennusvaiheessa päässyt kääntymään ketjukumin "ohjurikiskoon" nähden vinoon. Käytännössä oli siis  "syönyt" kiskon osittain pois ja viimenään koko kumin puhki asti. Tämä siis varoittavana esimerkkinä kaikille. Tarkkana ketjukumin asennuksessa!

Sitten vaihdettiin erinäisiä pisteosia ja jarrukahva sekä ehjä peili jarrupuolelle. Myös takajousien päihin laitoimme jäykistinpalat. Nyt huomasi selvästi, että takajousitus napakoitui. Mutta tätä täytyy vielä testailla huonommilla teillä ja sitten raportoin tänne kuinka toimii.

Vieläkin tuo öljysäiliö vuotaa mutta nyt on selvinnyt 90% varmuudella vuotokohta. Se on ilmeisesti pumpulle menevän letkun liitos. Tuo letku täytyy vielä uusia.

Tuli laitettua tuossa jo aiemmin Kanunin alkuperäinen satula takaisin, koska tuo ETZ 251 satula on liian pehmeä. Sekin varmasti toimisi paremmin jos foamin uusisi, mutta jää nähtäväksi...

Hoi vielä! Jos jollakulla olisi jouten ehjä vanhanmallin ETZ 251/301 pakoputki, niin saattaisi kiinnostaa. Kanunin putki on hieman tukkoinen ja 2-päällä ajoon lisäruuti olisi tarpeen. Laitakkee yv:tä vaikkapa!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #79 - 10.05.2011 klo 10:58:49
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Heips! Öljysäiliö alkoi kuin alkoikin pitää ja vuodon syy olikin naurettavan pieni juttu. Öljyletkun säiliönpuoleisen liitoksen klemmari oli vain löysällä. Virnistys Ja tuota kun koko viime kesä tuli tuskailtua... Nyt ei siis vuoda enää pisaraakaan.

Takajousitus toimii varsin mallikkaasti. Ainoa ongelma vain on, että nyt jouset meneät painon alla mutkalle ja ottavat hieman kiinni iskariputkeen. Tuolle tuskin on mitään tehtävissä joten olkoon. Nuo iskarit nyt ovat mitä ovat....

Tuo rynkytys moottorijarrulla vaan alkaa pikkuhiljaa olemaan todella häiritsevää. Siltä ei voi välttyä, sillä se tekee sitä pienellä kaasulla esim 40km/h tasanopeudellakin. Tulee sellainen tunne, että kone hakkaa itsensä hajalle. Kaasarista ole säädellyt tyhjäkäyntia, luistinneulaa, seosruuvia jne.. Mitään apua noista ei ollut, ainoastaan alavääntö katosi kokonaan neulaa laskemalla.

Taidanpa pistää Mitsin vähäksi aikaa jäähylle ja ottaa Jawan alle.....
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Nestori
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 43
Liittynyt: 15.09.2006
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #80 - 10.05.2011 klo 13:31:50
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Älä laske neulaa!! Säädä siitä tyhjäkäynnin seosruuvista sisäänpäin niin paljon että alkaa käynti muuttumaan raskaaksi, rynkytys vähene huomatavasti.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #81 - 10.05.2011 klo 18:52:45
Tulosta viesti Tulosta viesti  
En missään nimessä laskenut liikaa. Ihan tehtaan asetuksen mukaan säädin toiseen loveen ylhäältä. 8 eri 2t pyörää omistaneena kaasarin säätäminen on varsin tuttua.

Seosruuvia olen säätänyt kaikkiin asentoihin. Nyt se on vajaan varttikierroksen auki eli lähes kiinni. Raskaasti tuota ei saa käymään millään laittamatta tuketta ilmanottoon. Täh Muuten käy todella nätisti läpi kierrosalueen. Ihme vehje...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Nestori
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 43
Liittynyt: 15.09.2006
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #82 - 11.05.2011 klo 18:34:58
Tulosta viesti Tulosta viesti  
No empä kanunia tunne, mutta nuo omistamani mizit kyllä tottelevat seosruuvia, ja kyllä rynkytys vähenee rikkammalla tyhjäkäynti seoksella, vähän savustelee kyllä Hymiö Olisko sulla tyhjäkäyntipiirissä tukosta tai minkälainen mahdollinen tyhjäkäyntisuutin siinä on.
T: Jorma  MZ pyöräilyä vuodesta 1959 Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #83 - 12.05.2011 klo 15:14:18
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Noinhan se käytännössä menee. Yksi homma olisi tietty säätää luistinneula aivan ylimpään asentoon(rikkaimmalle). Tosin sitten bensankulutus karannee tähtitieteellisiin lukemiin ja nytkin tuo vie menovettä aivan liikaa. Nyt tuo kuluttaa suunnileen saman mitä 2,0l koneella oleva autoni, joka on minusta aika kohtuuttoman paljon...

Tyhjäkäyntisuutin on luultavasti vakiokokoa. En ole siihen puuttunut. Samanlaista rynkytystä se teki viime kesänäkin, joten en usko mihinkään tukokseen kaasarissa. Voisihan sen tietty avata ja tarkastaa varmuuden vuoksi.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #84 - 14.05.2011 klo 19:07:07
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Tänään tuli käytyä Mitsillä Päijät-Hämeen rompepäivillä Lahdessa. Tuttuja nähtiin ja turistiin sekä kierreltiin. Mukaan tarttui Mitsin originellit käsisuojat(keltaiset Mahtava)sekä peltinen Jawa-kyltti. Menomatka meni mukavasti mutta takatullessa oli aivan hirveä vastatuuli. Kyllä tuli ihan tosissaan mieleen sen ison pleksin takaisin asennus. Muuten satakieli sirkutteli ihan mukavasti rynkytystä lukuunottamatta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
MZ Rotjaaja
Motoraattori
Poissa


Ikuinen rotjaaja

Viestejä: 664
Sijainti: Tuusula
Liittynyt: 08.09.2006
Sukupuoli: Mies
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #85 - 15.05.2011 klo 12:57:18
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Kyllä mun etz rynkytti aina mutta ei se rynkytä kun sillon kun kaasun laskee pois ja siihen auttaa kytkimen painaminen.
  

http://emzetti.kapsi.fi
sähköposti: vilttihattu@outlook.com
Sivun alkuun
IP kirjattu
 
hane
A-ryhmä
Poissa


MZBMWGUZZI

Viestejä: 227
Sijainti: Hämeenlinna
Liittynyt: 09.12.2006
Sukupuoli: Mies
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #86 - 16.05.2011 klo 05:11:58
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Mun ETZ 250 ei rynkytä. Luultavasti siihen on ansionsa 32 mm Mikunin kaasarilla ja sen onnistuneilla säädöillä. Mä oon aina antanu mennä pensaa pikkusen reilummin kun välttämäti ois tarpeen ollakseni varmemmalla pohjalla kiinni leikkaamisen ja männän reikiintymisen suhteen ettei vaan missään olosuhteissa pääse laihan puolelle. On sentään melko kovilla toi kone kun maantiellä sivuvaunun kans päästellään urku auki täydellä kuormalla. Tosin se ny ei enään oo ihan niin kovilla kun toi kone on kolmesatanen.
  

Hane
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
2-t Henkka
A-ryhmä
Poissa


Kaksi tahtia voi tätä
mahtia!

Viestejä: 106
Sijainti: Hamina
Liittynyt: 24.02.2008
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #87 - 16.05.2011 klo 19:05:31
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Joo. Kuka tallaa tyylillään mutta kyllä mun mielestä yli 6l/100km kulutus tuon kokoisessa/tehoisessa pyörässä on aivan liikaa(ainakin ilman sivuvaunua). Bensa ei kuitenkaan ole ihan ilmaista. Eri asia jos tuossa olisi yli 35hv...

Tänään sain maalailtua niitä käsisuojia. Venekäyttöön tarkoitetulla maalilla ruiskun kanssa sutaisin pinnan noihin. Huomenna saa nähdä millainen jälki tuli jahka kuivuvat.

Eturenkaan vein vaihdettavaksi paikalliseen liikkeeseen. Saavat tasapainottaa samalla. Eteen tulee nyt Mitasin nappulakumi, kun tuo pirellin katusliksi ei juuri soralla pidä mitään.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Nestori
A-ryhmä
Poissa


Motostore rules

Viestejä: 43
Liittynyt: 15.09.2006
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #88 - 16.05.2011 klo 21:38:31
Tulosta viesti Tulosta viesti  
No joo tahtoohan noissa bensaa palaa varsinkin jos  on kaksi päällä ,vähän alitehoseksi jää varsinkin nyky liikenne nopeuksissa, nelitahtimyllyt kulkee huomattavasti pinemmällä bensa määrällä, mulla Skorpion 3,5l/100km, 65 bemu 4l/100km, 80/7 bemu 4,5l/100km noin 100km/t matkavauhdilla.
Ps: Muistuu mieleen takavuosilta oliskohan ollut v:64 tuli ruotsin ja tanskan väliselä lautalla pariskunta vastaan olivat tulossa pohjoisafriikan matkalta kulkuväline oli CZ 175 scootteri ja tavaraa täynnä, eikä niinkään pienikokoisia olleet matkaajatkaan(herra ja rouva) hyvin olivat kerjenneet mitä nyt pientä remonttia olivat tehneet. (motto Silmäniskukiiruhtakaamme hitaasti.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hane
A-ryhmä
Poissa


MZBMWGUZZI

Viestejä: 227
Sijainti: Hämeenlinna
Liittynyt: 09.12.2006
Sukupuoli: Mies
Re: Minustakin MZ-kuski (vihdoinkin)
Vastaus #89 - 17.05.2011 klo 05:04:00
Tulosta viesti Tulosta viesti  
Kyllä toi mulla vei kakspuolikkaana yksinkin ajellen maantiellä 8-9 litraa satasella. Kaks mukulaa ja retkivehkeet mukana 10-12 litraa satasella. Nyt kun on kolmesatanen, niin kulutus on tippunu selvästi, eli yksin ajellen menee maantiellä n. 7 litraa satasella. Kaupunkiajossahan toi ei vie kun vitosen verran satasella. Se vaikuttaa uskomattoman paljo toi 50cc lisää.
  

Hane
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 4 5 [6] 7 
Lähetä aihe Lähetä aihe Tulosta Tulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun